Monday, August 22, 2011

Friendship

If we have friends that we grow up together and stay for too long with our friends, we should hold on to it, even though sometimes in the year we felt we have been betrayed. Or we felt like we lose our friend. Because there will always a reason why it have been there for too long. There is always a logic answer. People come and go. And if you really once in your heart believe a forever, there shall have one. God would never damn a heart. He have mercy and that is all what we need.

Aku rasa kawan bukan berdasarkan perasaan, kawan itu berdasarkan hati. Kalau hati boleh sabar dengan perangai seorang, sepatutnya tak akan ada masalah. Kawan ialah orang yang bukan sekadar kita kenal, kawan ialah orang yang kita boleh bersabar dan bertahan untuk sekian lama. Kalau kita bertahan dengan satu barang untuk sekian lama, kita sayang nak buang barang tu kan? macam tu la jugak dengan rasa dia.

Kawan ialah orang yang tak pernah akan tinggalkan kita. Kawan ialah orang yang akan buat demi kebaikan kita,kawan lain dari kekasih, kawan lain dari adik beradik. Kawan ialah benda yang tidak akan pernah menyakitkan. Cuma memilukan kalau kau berfikiran pendek dan mengambil keputusan emosi.

Aku tak tahu banyak sangat, tapi aku berpegang pada ini.

No comments:

Post a Comment