Wednesday, November 9, 2011

BLAMING THE NEW GENERATIONS?

Aku tak suka tunding jari. Tak nak ambik responsibility atas kesalahan sendiri dan menyalahkan orang lain? Pertimbangan otak apa macam tu? Kata orang besar-besar, generasi muda tak ada pegangang macam mereka. Kata orang-orang pandai, generasi kini terlalu bodoh, sehingga mereka takut akan siapa yang akan menaraju negara mereka. Negara mereka? NEGARA MEREKA? Siapa pulak lah generasi sekarang kalau bukan anak-anak mereka sendiri? Mereka menyalahkan generasi kini menyusahkan mereka - masalah sosial, kejatuhan ranking universiti tempatan, ekonomi merosot kerana pelajar tidak membayar pinjaman, pembaziran duit terhadap apa yang mereka korban kan dan segala bullshit lain yang di khabarkan dan hanya merunding jari kepada kita.

Aku memang suara defensive. Tapi aku tak akan defensive tak kena tempat.


Segala kemudahan ditarik balik untuk masa hadapan. Tiada lagi balas kasihan dan pertimbangan dari mereka untuk generasi baru kan? They would rather see us being a labor than trying to help out to those who can and will to be something better. Merungut, menyalahkan, menyekat. Tapi untuk apa yang boleh isi poket diorang dengan duit dengan car mudah laju ja? Untuk anak-anak mereka sendiri mereka mengambil pertimbangan seolah-olah mereka sedang menjaga keamanan duit mereka sendiri. Piss off? yes i am. Bagitahu aku, siapa sahaja yang tidak bengang kalau mereka tidak di bantu apabila mereka sudah mencuba? apa benda kalau cakap ada help kalau help pun macam tak berfungsi? Macam patung scarecrows and crows are all over the dummy.

Bila kita nampak apa yang kekurangan dan cuba menyatakan, kata orang kita tidak bersyukur. Oh nak kena bersyukur kah kena tindas dan di propagandakan?

Klcc punya bill elektrik boleh bayar, tapi rumah anak-anak yatim tak boleh bayar. Kuala Lumpur bandar maju. Tapi ada juga rakyat yang homeless. Boleh hantar orang yang belajar jauh2, tapi kelas free untuk pelajar sekolah semua berbayar.

Sekolah dekat sabah serawak masih menggunakan motor untuk generate elektrik. Itupun bila wakil rakyat datang, baru mereka pasang. Bila wakil rakyat balik, mereka kembali belajar dalam keadaan sebegitu. Maju lah sangat negara ni. Memang maju dengan ahli politik yang peduli hanya akan duit dan karier mereka. This community is a platform for them for work. Its a platform. Fucking platform

When i grow up, i won't fucking vote for the gov

No comments:

Post a Comment